AkcentaBelépés az OLB-be
HonlapÜgyfélszolgálatGyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan hajtom végre az e-mail, jelszó, telefon, cím, vagy jogosult személy módosítását / törlését?

Az Ön tökéletes biztonsága érdekében a módosítási kérelmeket  a "Változást bejelentő űrlap" kitöltésével kell benyújtani (rendelkezésre áll ITT), melyet postai úton, vagy futárral juttathat el az AKCENTA CZ levelezési címére (Nerudova 1361/31, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság nevében eljárni felhatalmazott személynek kell ellátnia kézjegyével. Az űrlap kézhezvételét követően postafordultával hajtjuk végre a kért módosításokat.

Hogyan rendelhetek hozzá meglévő keretszerződésemhez új jogosult személyt?

További jogosult személy hozzáadásához lépjen kapcsolatba üzletkötőnkkel, vagy hívja az AKCENTA CZ 0640 102 435 telefonszámát. Üzletkötőnk felkeresi Önt a megbeszélt időpontban, hogy kiegészítsék az „Ügyfél jogosult személyei” űrlapot (keretszerződés 1/2016, amely elérhető a  "Dokumentumok mintái menüpontban").

Elfelejtettem a jelszavam a belső fizetési számlámhoz. Hogyan tudok új jelszót igényelni?

Amennyiben elfelejtette jelszavát, a „Változásbejelentő űrlap" kitöltésével tud új jelszót igényelni. A társaság nevében eljárni felhatalmazott személy kézjegyével ellátott, kitöltött űrlapot küldje el a az AKCENTA CZ levelezési címére  (a Gočárova třída 312/52, 500 02 Hradec Králové). Ezt követően új jelszót generálunk, amelyről ajánlott levélben tájékoztatjuk ügyfelünket.

Milyen módon törölhetem/érvényteleníthetem a bankszámla adatokat, amelyeket a  keretszerződésben adtam meg?

A banki kapcsolat megszüntetéséhez töltse ki és küldje el a "Változásbejelentő űrlapot.

Milyen módon adhatok meg egy újabb bankszámlát/banki kapcsolatot?

Amennyiben új banki kapcsolatot/számlát szeretne megadni, töltse ki az „Ügyfél banki kapcsolata” űrlap 2. sz. kiegészítését (RS 1/2016).

A dokumentumot küldje el az AKCENTA CZ levelezési címére (Nerudova 1361/31, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság nevében eljárni felhatalmazott személynek kell aláírnia. Az űrlap kézhezvételét követően azonnali hatállyal végrehajtjuk a kért módosításokat.

Hogyan adjak meg újabb partnert, illetve miképpen módosítsam partnereimet az OLB segítségével?

Amennyiben partnert szeretne hozzáadni az OLB-n keresztül megvalósuló átutalásokhoz, kövesse az OLB-n feltüntetett utasításokat, vagy az OLB kézikönyvben található, ide tartozó leírásokat!

Ezen felül bármikor felhívhatja infóvonalunkat (06 40 102 436), ahol szívesen segítünk Önnek a folyamat végrehajtásában.

Amennyiben az adatokat szeretné módosítani meglévő partnerénél/partnereinél, ismét adja meg partnerének adatait, és a megjegyzés rovatban tüntesse fel a következőt: „meglévő partner módosítása”.

Hogyan vehetem fel a kapcsolatot az AKCENTA  régiómban található legközelebbi üzletkötőjével?

Amennyiben Ön egyik üzletkötőnk személyes állományában sem található meg, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot honlapunkon az „Ügyfél szeretnék lenni” menüponton keresztül, a 06 40 102 436-os telefonszámon vagy az info@akcenta.eu e-mail címen. Ezt követően ajánlunk Önnek egy üzletkötőt, aki az Ön régiójában rendelkezésére tud állni. 

Mielőtt információkat adok ki a cégemről és a személyemről, hol tudom ellenőrizni, hogy az üzletkötő, akivel kapcsolatban állok az Önök üzletkötője?

Az AKCENTA CZ minden üzletkötőjének regisztrálnia kell a Cseh Nemzeti Banknál. A regisztrált üzletkötők listáját a Cseh Nemzeti Bank weboldalán találja angol nyelven (http://www.cnb.cz/en).

Tudok az AKCENTA CZ-n keresztül veszélyeztett országba, pl. Iránba is utalni?

Az AKCENTA CZ a pénzmosással szembeni harcban teljes összhangban működik együtt a 253/2008 bűncselekményekből származó nyereség legalizálásával és terrorizmus finanszírozásával szembeni egyes intézkedésekről szóló törvénnyel. Ugyanakkor a 69/2006 számú nemzetközi tranzakciók végrehajtásáról szóló törvénnyel is tökéletes összhangban van a cég tevékenysége. 

A társaság ezért nem hajt végre olyan pénzügyi tranzakciókat, amelyek az AML/CFT intézkedésekkel nem rendelkező országokba irányulnak. Ide tartozik Észak-Korea és Irán is.

További kockázatos országok, melyek területére társaságunk nem valósít meg átutalásokat:

  • Kuba
  • Mianmar,
  • Szíria,
  • Szudán,
  • Líbia.

Az AKCENTA CZ teljes mértékben tiszteletben tartja a Nemzetgazdasági Minisztérium Pénzügyekért Felelős Államtitkárság elemző részlegének ajánlásait és erőfeszítéseket tesz a kereskedelmi kapcsolatok pozitív megítélésére.

Továbbá átutalásoknál olyan személyekkel és pénzügyi szervezetekkel nem alakít ki tranzakciós kapcsolatot, amelyek székhelye a fent említett országokban van.

Az ügyfelek ezen országokba irányuló átutalásait társaságunk - a belső intézkedéseket követően - visszautasítja.

Ugyanezen szabályoknak megfelelően jár el az AKCENTA CZ további olyan ügyekkel kapcsolatban, amelyeket az EU-n belül kockázatosnak minősítenek vagy amelyek például kormányintézményeknek vannak minősítve.

Az ügyfelek betétei biztosítva vannak az AKCENTA CZ-nél?

Az Akcenta CZ a Cseh Nemzeti Bank által bejegyzett és felügyelt pénzügyi intézet, amelynek ellenőrzését minden országban a helyi Nemzeti Bankok végzik. Az Akcenta CZ hazai tevékenységét a Magyar Nemzeti Bank felügyeli.

Azoknál a bankoknál, takarékszövetkezeteknél és banki kirendeltségeknél, amelyeknél az Akcenta CZ számlával rendelkezik és ezek a számlák rendkívüli számlaként lettek megjelölve, a Cseh Betétbiztosítási Alap (FPV) garantálja a betétek biztonságát.

További információkat talál a „Szabályozás” menüponton belül.

Hol tudom leellenőrizni az AKCENTA CZ engedélyének érvényességét?

A vállalkozásra feljogosító licenc elérhető itt. A licenccel rendelkező szubjektumok listáját megtalálhatja még a Cseh Nemzeti Bank internetes oldalain a „Pénzügyi felügyelet” szekcióban.

Hogyan nyújthatok be panaszt/reklamációt?

Reklamációt írásban nyújthat be (postán vagy online nyomtatvány segítségével)  ennek azonban összhangban kell lennie az AKCENTA CZ "Reklamációs szabályzatával".

Hogyan lehetséges, hogy kedvezőbb árfolyamokat kínálnak, mint a bankok?

A kedvezőbb árakat a külföldi átutalások specializációjával tudjuk elérni, illetve az üzemeltetési költségeink optimalizálásával. Ajánlataink a leghatékonyabb kalkulációkon és elemzéseken alapulnak, ügyfeleink biztonságának maximális szem előtt tartásával.

Az AKCENTA CZ honlapján elemzéseket olvashatok a devizapiacról. Van rá lehetőség, hogy ezt e-mailben is megkapjam?

Természetesen igen. Amennyiben rendszeresen szeretné híreinket olvasni, elegendő megadnia elérhetőségét az online űrlapon.

Hogyan  zajlik a kereskedés az AKCENTA CZ-vel?

Ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni az együttműködést, meg kell kötnünk a keretszerződést (lásd: "Hogyan kereskedjünk?"). Az üzlet megkötése ezt követően vagy telefonon zajlik üzletkötőinkkel, vagy elektronikusan az OLB rendszeren keresztül.

A telefonos kereskedés pontos folyamata PDF formátumban elérhető ezen a linken.

További információkat talál az internetes kereskedéssel kapcsolatban az OLB szekciójában.

 

Létezik korlát a pénznemre vagy az eladott és megvásárolt pénzmennyiségre vonatkozóan?

Mennyiségre vonatkozó korlátokkal nem rendelkezünk, pénzeszközöket bármilyen összegben beválthatnak ügyfeleink.

Ajánlatunkban az összes sztenderd pénznem (HUF, EUR, USD, GBP, CHF, PLN, CZK, CAD, DKK, NOK, SEK, AUD, JPY, RON, RUB, CNY, TRY), továbbá  több mint 120 egzotikus deviza (VND, HRK, NZD, INR, THB stb.) is megtalálható.

Természetesen a devizák beváltását CZK paritása nélkül (pl. EUR vásárlása USD ellenében, stb.).

Mi az a SEPA/euró átutalás?

SEPA minden olyan átutalás, amely megfelel a következő feltételeknek:
 
  • átutalás EUR-ban az EGT-n belül (EU+Lichtenstein+ Izland+ Norvégia)
  • az átutalás értéke max. 50 000 euró 
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett számla IBAN-számát
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett bankjának SWIFT kódját
  • az átutalás csakis az SHA diszpozícióval valósítható meg
  • nem tartalmazhat semmilyen különleges kérést a feldolgozásra vonatkozóan (pl. sürgős)

Fizetnem kell a devizaváltás végrehajtásáért?

Deviza váltásáért, illetve eladásáért Ön nem fizet semmilyen díjat. A váltást tehát teljesen ingyen hajtjuk végre.

Egyúttal előnyös díjakat kínálunk az egyéb szolgáltatásokért, sokat közülük szintén teljesen ingyenesen biztosítunk ügyfeleink számára. További információkat talál a díjakról a „Szolgáltatások díjtáblázata" pontban.

Honnan tudhatom meg, hogy melyik bankba küldjem Önöknek a pénzt?

Több bank is kiváló szolgáltatásokat biztosít számunkra. Az átutalásokat a következő bankokon belül szintén nem terhelik díjak:  OTP Bank, ING Bank NV, CIB Bank Zrt.

Minden egyes ügylet lezárásakor egy értesítést kap kereskedelmi osztályunktól, amely az adott tranzakció jóváhagyásáról szól, magába foglalva a következőket: melyik bankba, milyen számlaszámra, illetőleg milyen összeget utalt.

Miért kell előre utalnom? Milyen garanciám van arra, hogy a pénzt visszautalják, továbbutalják?

Az AKCENTA CZ a Cseh Nemzeti Bank felügyelete alatt áll, ennek megfelelően kizárható minden illegális eljárás lehetősége. Ügyfeleink minden esetben biztosak lehetnek abban, hogy a kért átutalási szolgáltatás meg fog történni.

A teljes folyamat sztenderd beállítással bír, a trükközéssel szemben védi az ügyfeleket, és az AKCENTA CZ társaságot is.

Azon számlákra, amelyeken az egyes ügyletekből származó pénzeszközök összegyűlnek, különleges szabályok érvényesek. Ezek nem kapcsolódnak a társaság vagyonához.

Hogyan megy végbe az üzlet?

A keretszerződés megkötése után üzletkötőnkkel telefonon vagy elektronikusan az OLB rendszeren keresztül történik a kereskedés.

Telefonhívása alapján az üzletkötő az Ön elképzeléseit követve meghatározza az árfolyamot, illetve az ügylet paramétereit, majd rögtön elküldi Önnek a „Pénzváltási átutalási tranzakció jóváhagyását”, amely igazolja a megkötött ügyletet.

A visszaigazoláson feltüntetésre kerül a számlaszám és a hivatkozási szám, ahova át kell utalnia a pénzt.

A deviza átutalási megbízás megadását követően, illetőleg a meghatározott számlán az összeg jóváhagyása után megtörténik az elszámolás az AKCENTA CZ részéről. Tehát cégünk átutalja az összeget arra az Önhöz vagy az Ön partneréhez tartozó számlára, amelyet a megbízásban meghatározott. A pontos leírást megtalálhatja itt.

Exporttevékenységünkért eurót kapunk külföldről, s egyúttal más beszállítóknak is euróban fizetünk. Kihasználhatjuk az Önök által biztosított kedvező költségű külföldi átutalások lehetőségét?

Természetesen igen. Ilyen esetekre ajánljuk a belső fizetési számla (BFSZ) szolgáltatást. Eurót saját BFSZ-ére is fogadhat, ezt követően átutalási megbízással erről a számláról továbbküldheti az összeget partnerei számára.

A belső fizetési számlák elsősorban deviza átutalásokra szolgálnak, így nem helyettesítik a bankszámlát, de a BFSZ segítségével kihasználhatja az AKCENTA CZ által kínált kedvezményes átutalások előnyeit.

További információkat a BFSZ szolgáltatásokról a 06 40 102 436-os telefonszámon kaphat.

Mi az a sürgős átutalás?

A sürgős átutalás egy úgynevezett gyorsított külföldi átutalás, azaz olyan tranzakciótípus, amely a fizető bankjából meghatározott fizetési határidővel (valuta; D+0) indul el (kimenő deviza-tranzakció esetén a megbízás beadásának napján). Az átutalás jóváírása a fogadó bankjában a szóban forgó bank valutáris dátumától függ.

Megbízást a kimenő deviza átutalási tranzakcióhoz euróban és amerikai dollárban 13:30-ig, a többi pénznem esetében 9:30-ig kell beadni. Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mi az az expressz átutalás?

Az expressz átutalás úgynevezett gyorsított hazai átutalás CZK-ban, ami azt jelenti, hogy az átutalás a kedvezményezett bankjában T+0 dátummal kerül jóváírásra (az expressz átutalási megbízás beadásának napján). A megbízást az ilyen típusú  tranzakcióhoz 11:30-ig kell benyújtani.

Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mennyi időt igényel az átutalások feldolgozása az AKCENTA CZ-nél?

Az utalási megbízást akár már aznap teljesíteni tudjuk, amennyiben eleget tesz a következő feltételeknek::

  • a pénz előzetesen jóváírásra került az AKCENTA CZ számláján,
  • a megbízás munkanapon került feladásra,
  • az utalási típusonként megszabott időpontig beérkezik a megbízás.

Az utalási típusonként megszabott időpontok:

  • SEPA/euró átutalás – 17 óráig
  • Egyéb kimenő átutalások – 14 óráig
  • Sürgős átutalások EUR-ban és USD-ben – 13:30-ig
  • Kimenő átutalások USD-ben – 15 óráig
  • Expressz átutalások CZK-ban és PLN-ben – 12 óráig

A kimenő deviza-tranzakció megbízás beadásának napján megkötött ügyletek esetén a fizetési határidő D+0.

Melyek az egzotikus pénznemek?

Az egzotikus pénznemek olyan pénznemek, melyekkel ritkábban kereskednek a bankközi piacon és viszonylag alacsony likviditással rendelkeznek (VND, INR, BHD, stb.). Ezen pénznemekben csakis kimenő átutalásokat tudunk végrehajtani.

Mit jelent az IBAN?

Az International Bank Account Number (IBAN) egy bankszámlaszám nemzetközi száma, amely lehetővé teszi az átutalások végrehajtását külföldre, és vissza. Az ISO 13616 sztenderd definiálja és, egy nemzeti szám, valamint egy nemzetközi kód alkotja. Az Európai Unióban ez a szám lehetővé teszi az átutalások ugyanazon elv szerinti végrehajtását, mint amilyen a CZK átutalása a Cseh Köztársaságon belül. Az EU országai számára 2003. január 1-jétől kötelező IBAN kódot használni..

A szám összetétele:

  • Ország kódja: az ISO alapján, (pl.: CZ),
  • Ellenőrző szám: biztonsági okokból (pl.: AA),
  • Bank száma: bank kódja (pl.: 0100),
  • Saját szám: max. 16 karakter (pl.: 19-123456789).

Az egész számsor legfeljebb 34 karakterből állhat (Csehország 24 jelet használ).

Lássunk egy fiktív IBAN-kódot: CZAA01000000190123456789

Az AKCENTA CZ készpénzes betéteket is fogad számláira?

Készpénzes betétek fogadása nem képezi stratégiánk részét. Az AKCENTA CZ köteles a felügyeleti szerveknek beszámolni a pénzeszközök eredetéről. Azzal, hogy a bank a készpénz átvételekor végrehajtotta az ügyfél ellenőrzését, az AKCENTA CZ nem mentesül az ellenőrzés felelőssége alól és a pénzeszközök valós tulajdonosának ellenőrzését is újra el kell végeznie.

A díjszabások keretein belül az ügyfelek készpénzbefizetései díjkötelesek.

Az AKCENTA CZ elfogadja a betéteket a „lekötött átutalási számlára” (lásd: „Brosúra a keretszerződéshez”), azonban csakis abban az esetben, ha az ügyfél igazolja a készpénzbetés jogosultságát/szükségességét.

Amennyiben az AKCENTA CZ-nek kétségei merülnek fel a pénzeszközök eredetével kapcsolatban, abban az esetben jogosult visszautasítani az ügylet megkötését.

Egyúttal erről a tényről tájékoztatja a Pénzügyekért Felelős Államtitkárság Pénzügyi elemzői csoportját.

Amennyiben az ügyfél készpénzt helyez számlájára, amelynek összege nagyobb, mint 15 ezer euró vagy annak megfelelő más pénznem (a 253/2008 sz. törvény 28. § alapján), társaságunk minden esetben kérni fogja az ügyféltől, hogy igazolja a pénz eredetét (pl.: számlával, becsületbeli nyilatkozattal, stb.). A társaság kérheti a pénz eredetének igazolását abban az esetben is, ha túlnyomó többségben 15 ezer eurós összeghatár körüli pénzösszegek kerülnek befizetésre, avagy célzottan olyan módon vannak elosztva, hogy az ügyfél mentesüljön ezen kötelezettsége alól.

A társaság jogosult igazolást kérni a pénz eredetéről olyan esetekben is, amikor kis összegek gyakori befizetéséről van szó.

Mi a LEI és mire használják?

A LEI szám használata kӧtelező az EMIR rendelete szerint (az Európai Parlament és a Tanács 648/2012/EU rendelete (2012. július 4.) a tőzsdén kívüli származtatott ügyletekről, a központi szerződő felekről és a kereskedési adattárakról). Az EMIR kӧtelezi a pénzügyi és nem pénzügyi szereződő feleket az ӧsszes megkӧtӧtt ügylet, valamint ezek származékainak és esetleges változásainak bejelentésére a kereskedelmi adattár (ROU) részére. A jelentést legkésőbb az ügylet megkӧtésétől számított egy munkanapon belül el kell küldeni. A bejelentéshez szükséges az alany azonosítása, amire a LEI kód szolgál. Ez egy egyedi 20 jegyű alfanumerikus azonosító, amely az ISO 17442 „Financialo Services – Legal Entity Identifier (LEI)“ alapján van megadva. Egy LEI számot egy jogi alany kaphat meg világszerte. Amennyiben kérdése van a LEI számról, hívja tanácsadónkat a 06 40 102 436-os telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@akcenta.eu címre.
 
 
 

Kérdezzen bátran! Szívesen válaszolunk minden kérdésére telefonos elérhetőségünkön (06 40 102 436), vagy e-mailben (info@akcenta.eu).

×
Csatlakozzon, hogy ne maradjon le semmilyen piaci hírről, vagy speciális ajánlatról az Akcenta-tól. Ez a szolgáltatás ingyenes, és bármikor megszüntetheti.

© 2017 AKCENTA
tel.: 0640 102 436
email: info@akcenta.eu
 
Jelen weboldal használatával Ön jóváhagyja a sütik tárolását és használatát. További információkért lásd. Személyi adatok védelme.