Akcenta
 
 
AkcentaBelépés az OLB-be
HonlapÜgyfélszolgálatGyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan hajtom végre az e-mail, jelszó, telefon, cím, vagy jogosult személy módosítását / törlését?

Az Ön tökéletes biztonsága érdekében a módosítási kérelmeket  a "Változást bejelentő űrlap" kitöltésével kell benyújtani (rendelkezésre áll ITT), melyet postai úton, vagy futárral juttathat el az AKCENTA CZ levelezési címére (Gočárova třída 312/52, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság nevében eljárni felhatalmazott személynek kell ellátnia kézjegyével. Az űrlap kézhezvételét követően postafordultával hajtjuk végre a kért módosításokat.

Hogyan rendelhetek hozzá meglévő keretszerződésemhez új jogosult személyt?

További jogosult személy hozzáadásához lépjen kapcsolatba üzletkötőnkkel, vagy hívja az AKCENTA CZ 0640 102 435 telefonszámát. Üzletkötőnk felkeresi Önt a megbeszélt időpontban, hogy kiegészítsék az „Ügyfél jogosult személyei” űrlapot (keretszerződés 2/2014, amely elérhető a  Dokumentumok mintái menüpontban).

Elveszítettem a jelszavam a belső fizetési számlámhoz. Hol tudok új jelszót igényelni?

Amennyiben elfelejtette jelszavát a változást bejelentő űrlap kitöltésével tudd új jelszót igényelni. A társaság nevében eljárni felhatalmazott személy kézjegyével ellátott, kitöltött űrlapot küldje el a az AKCENTA CZ levelezési címére, a Gočárova třída 312/52, 500 02 Hradec Králové címre. Ezt követően új jelszót generálunk, amelyről ajánlott levélben tájékoztatjuk ügyfelünket.

Milyen módon törölhetem / érvényteleníthetem a bankszámla adatokat, amelyeket a  keretszerződésben adtam meg?

A banki kapcsolat megszüntetéséhez töltse ki és küldje el Változást bejelentő űrlapot.

Milyen módon adhatok meg egy újabb bankszámlát / banki kapcsolatot?

Amennyiben új banki kapcsolatot/számlát szeretne megadni, töltse ki az „Ügyfél banki kapcsolata” űrlap 2. sz. kiegészítését (RS 2/2014).

Az űrlapot küldje el az AKCENTA CZ levelezési címére (Gočárova třída 312/52, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság nevében eljárni felhatalmazott személynek kell aláírnia. Az űrlap kézhezvételét követően azonnali hatállyal végrehajtjuk a kért módosításokat.

Hogyan adjak meg újabb partnert, illetve miképpen módosítsam partnereimet az OLB segítségével?

Amennyiben partnert szeretne hozzáadni az OLB-n keresztül megvalósuló átutalásokhoz, kövesse közvetlenül az OLB-ben feltüntetett utasításokat, vagy az OLB kézikönyvbentalálható, ide tartozó leírásokat!

Ugyanakkor bármikor felhívhatja infóvonalunkat (06 40 102 436), ahol szívesen segítünk Önnek a folyamatban.

Amennyiben az adatokat szeretné módosítani meglévő partnerénél, partnereinél, ismét adja meg partnerének adatait, és a megjegyzés rovatban tüntesse fel a következőt: „meglévő partner módosítása”.

Hogyan vehetem fel a kapcsolatot az AKCENTA  régiómban található legközelebbi üzletkötőjével?

Amennyiben Ön  egyik üzletkötőnk személyes állományában sem található meg, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot honlapunkon az „Ügyfél szeretnék lenni” menüponton keresztül, a 06 40 102 436-os telefonszámon vagy az info@akcenta.eu e-mail címen. Ezt követően ajánlunk Önnek egy üzletkötőt, aki az Ön régiójában rendelkezésére tud állni. 

Mielőtt információkat adok ki a cégemről és a személyemről, hol tudom ellenőrizni, hogy az üzletkötő, akivel kapcsolatban állok az Önök üzletkötője?

Az AKCENTA CZ minden üzletkötőjének regisztrálnia kell magát a Cseh Nemzeti Banknál. A regisztrált üzletkötők listáját a Cseh Nemzeti Bank weboldalán találja (angol nyelven).

Tudok az AKCENTA CZ-n keresztül veszélyeztett országba, pl. Iránba is utalni?

Az AKCENTA CZ a pénzmosással szembeni harcban teljes összhangban működik együtt a 253/2008 bűncselekményekből származó nyereség legalizálásával és terrorizmus finanszírozásával szembeni egyes intézkedésekről szóló törvénnyel. Ugyanakkor a 69/2006 számú nemzetközi tranzakciók végrehajtásáról szóló törvénnyel is tökéletes a cég harmóniája. 

A társaság ezért nem hajt végre olyan pénzügyi tranzakciókat, melyek AML/CFT intézkedésekkel nem rendelkező országokba irányulnak. Ide tartozik KNDK és Irán is.

További kockázatos országok, melyek területére társaságunk nem valósít meg átutalásokat.

  • Kuba
  • Mianmar,
  • Szíria,
  • Szudán
  • Líbia.

Az AKCENTA CZ teljes mértékben tiszteletben tartja a Pénzügyminisztérium Elemző Részlegének ajánlásait, és maximális körültekintést szentel a kereskedelmi kapcsolatok pozitív előjelű megtartására.

Továbbá átutalásoknál olyan személyekkel és pénzügyi szervezetekkel nem alakít ki tranzakciós kapcsolatot, akik, vagy amelyek a jelzett országokban vannak bejelentve.

Az ügyfelek ezen országokba irányuló átutalásait a társaságunk a belső intézkedéseket követően visszautasítja.

Ugyanezen szabályoknak megfelelően jár el az AKCENTA CZ további olyan szubjektumokkal szemben, melyeket az EU-n belül kockázatosnak minősítenek, vagy amelyek például kormányintézményeknek vannak minősítve.

Az ügyfelek betétei biztosítva vannak az AKCENTA CZ-nél?

Az Akcenta CZ a Cseh Nemzeti Bank által bejegyzett és felügyelt pénzügyi intézet, amelynek ellenőrzését a helyi Nemzeti Bankok végzik. Az Akcenta Cz hazai tevékenységét a Magyar Nemzeti Bank felügyeli.

Azoknál a bankoknál, takarékszövetkezeteknél és banki kirendeltségeknél, ahol az Akcenta CZ számlával rendelkezik, és ezek a számlák rendkívüli számlaként lettek megjelölve, a Cseh Betétbiztosítási Alap (FPV) garantálja a betétek biztonságát.

További információkat talál a „Szabályozás” menüponton belül.

Hol tudom leellenőrizni az AKCENTA CZ engedélyének érvényességét?

A vállalkozásra feljogosító licenc elérhető itt. A licenccel rendelkező szubjektumok listáját megtalálhatja még a Cseh Nemzeti Bank internetes oldalain a „Pénzügyi felügyelet” szekcióban.

Hogyan nyújthatok be panaszt / reklamációt?

Reklamációt írásban nyújthat be (postán vagy online nyomtatvány segítségével)  összhangban az AKCENTA CZ "Reklamációs szabályzatával".

Hogyan lehetséges, hogy kedvezőbb árfolyamokat kínálnak, mint a bankok?

A kedvezőbb árakat a külföldi átutalások specializációjával tudjuk elérni, illetve az üzemeltetési költségeink optimalizálásával. Ajánlataink a leghatékonyabb kalkulációkon és elemzéseken alapulnak, ügyfeleink biztonságának maximális szem előtt tartásával.

Az AKCENTA CZ honlapján elemzéseket olvashatok a devizapiacról. Van rá lehetőség, hogy ezt e-mailben is megkapjam?

Természetesen igen. Elegendő megadnia elérhetőségét az online űrlapon belül, ha rendszeres híreket szeretne olvasni. Így e-mail címe máris tagja lehet a (titkos) levelezőlistának.

Hogyan  zajlik a kereskedés az AKCENTA CZ-vel?

Ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni az együttműködést, meg kell kötnünk a keretszerződést (lásd: Hogyan kereskedjünk). Az üzlet megkötése ezt követően vagy telefonon zajlik üzletkötőinkkel, vagy elektronikusan az OLB on-linerendszeren keresztül.

A telefonos kereskedés pontos folyamata PDF formátumban elérhető ezen a linken.

További információk az internetes kereskedéssel kapcsolatban elérhetőek az OLB szekciójában.

 

Létezik korlát a pénznemre vagy az eladott és megvásárolt pénzmennyiségre vonatkozóan?

Mennyiségre vonatkozó korlátokkal nem rendelkezünk, pénzeszközöket bármilyen összegben beválthatnak ügyfeleink.

Ajánlatunkban az összes sztenderd pénznem (HUF, EUR, USD, GBP, CHF, PLN, CZK, CAD, DKK, NOK, SEK, AUD, JPY, RON, RUB, CNY, TRY), továbbá  több mint 120 egzotikus pénznem (VND, HRK, NZD, INR, THB stb.) is megtalálható.

Természetesen  devizák beváltását is végrehajtjuk CZK paritása nélkül (pl. EUR vásárlása USD ellenében, stb.).

Mi az a SEPA / Euróátutalás?

SEPA/Europlatba minden olyan átutalás, amely megfelel a következő feltételeknek:
  • átutalás EUR-ban az EGT-n belül ((EU+LICHT.+IZLAND+NORVÉGIA)
  • az átutalás értéke max. 50 000 EUR 
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett IBAN -számát
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett bankjának SWIFT kódját
  • költségek csakis az SHA diszpozícióval megvalósíthatóak
  • nem tartalmazhat semmilyen különleges kérést a feldolgozásra vonatkozóan (pl. SÜRGŐS)

Fizetnem kell a devizaváltás végrehajtásáért?

Deviza váltásáért, illetve eladásáért Ön nem fizet semmilyen díjat. A devizaváltást tehát teljesen ingyen hajtjuk végre.

Egyúttal előnyös díjakat kínálunk az egyéb szolgáltatásokért, sokat közülük szintén teljesen ingyenesen biztosítunk ügyfeleink számára. További információkat talál a díjakról a „Szolgáltatások díjtáblázata" szekcióban.

Honnan tudhatom meg, hogy melyik bankba küldjem Önöknek a pénzt?

Több bank is kiváló szolgáltatások biztosítását teszi lehetővé számunkra. Az átutalásokat a következő bankokon belül (OTP Bank, ING Bank NV, CIB Bank Zrt.) szintén nem terhelik díjak.

Minden egyes konkrét ügylet lezárásakor egy értesítést kap kereskedelmi osztályunktól, mely a konkrét ügylet jóváhagyásáról szól, érintve a következőket: melyik bankba, illetőleg milyen számlaszámra kell átutalnia a pénzt.

Miért kell előre utalnom? Milyen garanciám van arra, hogy a pénzt visszautalják, továbbutalják?

Az AKCENTA CZ a Cseh Nemzeti Bank felügyelete alatt áll, ennek megfelelően kizárható minden illegális eljárás lehetősége. Ügyfeleink minden esetben biztosak lehetnek abban, hogy a kért átutalási szolgáltatás megtörténik majd.

A teljes folyamat sztenderd beállítással bír, a trükközéssel szemben védi az ügyfeleket, és az AKCENTA CZ társaságot is.

Azon számlákra, melyeken a pénzeszközök az egyes ügyletekből összegyűlnek, különleges szabályok érvényesek. Ezek nem kapcsolódnak a társaság vagyonával.

Hogyan megy végbe az üzlet?

A keretszerződés megkötése után, üzletkötőnkkel telefonon vagy elektronikusan az OLB online rendszerén keresztül történik a kereskedés.

Telefonhívása alapján az üzletkötő meghatározza az Ön elképzeléseit követve az árfolyamot, illetve az ügylet paramétereit, majd rögtön megkapja a „Pénzváltási átutalási tranzakció jóváhagyását”, mely igazolja a kialkudott ügyletet.

A visszaigazoláson feltüntetésre kerül a számlaszám és a hivatkozási szám, ahová át kell utalnia a pénzt.

A devizaátutalási megbízás megadását követően, illetőleg a meghatározott számlán az összeg jóváhagyása után megtörténik az elszámolás az AKCENTA CZ a.s. részéről. Tehát cégünk átutalja az összeget az Ön, vagy Ön partneréhez tartozó számlára, arra a helyre, melyet a megbízásban meghatározott. A pontos leírást megtalálhatja itt.

Exportunkért EURÓ-t kapunk külföldről, s egyúttal más beszállítóknak is  EURÓ-ban fizetünk. Kihasználhatjuk az Önök által biztosított, kedvező költségű külföldi átutalások lehetőségét?

Természetesen igen. Az ilyen esetekre ajánljuk a Belső fizetési számlák (BFSZ) szolgáltatást.EURÓT saját BFSZ-re is fogadhat. Ezt követően átutalási megbízással az BFSZ-ről továbbküldheti azt partnerei számára.

A belső fizetési számlák elsősorban devizaátutalásokra szolgálnak, így nem helyettesítik a bankszámlát, de a BFSZ segítségével kihasználhatja az AKCENTA CZ által kínált kedvezményes átutalások előnyeit.

További információkat a BFSZ szolgáltatásokról a 06 40 102 436-os telefonszámon kaphat.

Mi az a sürgős átutalás?

A sürgős átutalás egy úgynevezett gyorsított külföldi átutalás, azaz olyan átutalástípus, amely a fizető bankjából meghatározott fizetési határidővel (valuta; D+0) indul el (kimenő deviza-tranzakció Megbízás a beadásának napján). Az átutalás jóváírása a fogadó bankjában a szóban forgó bank valutáris dátumától függ.

Megbízást a kimenő devizaátutalási tranzakcióhoz EURÓBAN és USD-ban realizált átutalásoknál 13:30 óráig, a többi pénznem esetében 9:30 óráig kell beadni. Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mi az az expressz átutalás?

Az expressz átutalás úgynevezett gyorsított hazai átutalás CZK-ban, ami azt jelenti, hogy az átutalás a kedvezményezett bankjában T+0 dátummal kerül jóváírásra (az expressz átutalási megbízás beadásának napján). A megbízást a kimenő átutalási tranzakcióhoz 11:30 óráig kell benyújtani.

Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mennyi időt igényel az átutalások feldolgozása az AKCENTA CZ-nél?

Az utalási megbízást akár már aznap teljesítjük, amennyiben néhány feltételnek eleget tesz:

-        a pénz előzetesen jóváírásra került az AKCENTA CZ számláján,

-        a megbízás munkanapon került feladásra,

-        az utalási típusonként megszabott időpontig beérkezik a megbízás.

Az utalási típusonként megszabott időpontok:

-       SEPA / Euró átutalás – 17:00 óráig

-       Egyéb kimenő átutalások – 14:00 óráig

-       Sürgős átutalások EUR-ban és USD-ben – 13:30 óráig

-       Kimenő átutalások USD-ben – 15:00 óráig

-       Expressz átutalások CZK-ban és PLN-ben – 12:00 óráig

Érvényes D+0 vagyis a kimenő deviza-tranzakció megbízás beadásának napján megkötött ügyletek esetén.

Melyek az egzotikus pénznemek?

Az egzotikus pénznemek olyan pénznemek, melyekkel nem kereskednek általában a bankközi piacon és viszonylag alacsony likviditással rendelkeznek (VND, INR, BHD). Ezen pénznemekben csakis kimenő átutalásokat tudunk végrehajtani.

Mit jelent az IBAN?

Az International Bank Account Number (IBAN) egy bankszámlaszám nemzetközi száma, amely lehetővé teszi az átutalások végrehajtását külföldre, valamint külföldről. Az ISO 13616 sztenderd definiálja. Egy nemzeti szám, valamint egy nemzetközi kód alkotja. Az EU-ban ez a szám lehetővé teszi az átutalások ugyanazon elv szerinti végrehajtását, mint CZK átutalása a Cseh Köztársaságon belül. Az EU országai számára 2003. január 1-jétől kötelező IBAN kódot használni.

A szám összetétele:

Saját szám: max. 16 jel (pl. 19-123456789), Bank száma: bank kódja (pl. 0100),

Ellenőrző szám: biztonsági okokból (pl. AA),

ország Kódja: kód az ISO alapján, (pl. CZ).

Az egész számsor legfeljebb 34 karakterből állhat, Csehország max. 24 jelet használ.

Lássunk egy fiktív IBAN-kódot: CZAA01000000190123456789

Az AKCENTA CZ fogad a számláira készpénzes betéteket?

Készpénzes betétek fogadása nem képezi stratégiánk részét. Az AKCENTA CZ köteles a felügyeleti szerveknek beszámolni a pénzeszközök eredetéről. Azzal, hogy a bank a készpénz átvételekor végrehajtotta az ügyfél ellenőrzését, az AKCENTA CZ nem mentesül az ellenőrzés felelőssége alól, és a pénzeszközök valós tulajdonosának ellenőrzését is újra el kell végeznie.

A díjszabások keretein belül az ügyfelek készpénzbefizetései díjkötelesek.

Az AKCENTA CZ elfogadja a betéteket a „lekötött átutalási számlára” (lásd Brosúra a keretszerződéshez) azonban csakis abban az esetben, ha az ügyfél igazolja a készpénzbetét jogosultságát/szükségességét.

Amennyiben az AKCENTA CZ-nek kétségei volnának a pénzeszközök eredetével kapcsolatban, jogosult visszautasítani az ügylet realizálását.

Egyúttal erről a tényről tájékoztatja a Pénzügyminisztérium Pénzügyi Elemzői Csoportját.

Amennyiben az ügyfél készpénzt helyez számlájára, melynek összege nagyobb, mint 15 ezer Euró, vagy annak megfelelő más pénznem (a 253/2008 sz. törvény 28. § alapján) társaságunk mindig kérni fogja az ügyféltől, hogy igazolja a pénz eredetét (pl. számlával, becsületbeli nyilatkozattal, stb.) A társaság kérheti a pénz eredetének igazolását abban az esetben is, ha feltűnően a 15 ezer Eurós összeghatár körüli összegek kerülnek befizetésre, avagy célzottan olyan módon vannak elosztva, hogy az ügyfél mentesüljön ettől a kötelezettségtől.

A társaság jogosult igazolást kérni a pénz eredetéről azon esetekben is, amikor kis összegekről, azonban gyakori befizetésekről van szó.

Mi a LEI és mire használják?

A LEI szám használata kӧteles az EMIR (Az Európai Parlament és a Tanács 648/2012/EU rendelete (2012. július 4.) a tőzsdén kívüli származtatott ügyletekről, a központi szerződő felekről és a kereskedési adattárakról). Az EMIR kӧtelezi a pénzügyi és nem pénzügyi szereződő feleket az ӧsszes megkӧtӧtt ügylet, ezek származékainak és az esetleges változások bejelentésére a kereskedelmi adattárnak (ROU). A jelentést legkésőbb az ügylet megkӧtésétől egy munkanap. A bejelentéshez szükséges az alany azonosítása, amire a LEI kód szolgál. Ez egy egyedi 20 jegyű alfanumerikus azonosító. Az ISO 17442 „Financialo Services – Legal Entity Identifier (LEI)“ alapján van megadva. Egy LEI számot egy jogi alany kaphat meg világszerte.
 
 
 

Kérdezzen bátran! Szívesen válaszolunk minden kérdésére telefonos elérhetőségünkön (06 40 102 436), vagy e-mailben (info@akcenta.eu).

×
Csatlakozzon, hogy ne maradjon le semmilyen piaci hírről, vagy speciális ajánlatról az Akcenta-tól. Ez a szolgáltatás ingyenes, és bármikor megszüntetheti.

© 2016 AKCENTA
tel.: 0640 102 436
email: info@akcenta.eu