Akcenta top

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan hajtom végre az e-mail, jelszó, telefon, cím vagy jogosult személy módosítását / törlését?

Az Ön tökéletes biztonsága érdekében a módosítási kérelmeket  a "Változást bejelentő űrlap" kitöltésével kell benyújtani (rendelkezésre áll ITT), melyet postai úton vagy futárral juttathat el az AKCENTA CZ levelezési címére (Nerudova 1361/31, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság nevében felhatalmazott személynek kell aláírni. Az űrlap kézhezvételét követően hajtjuk végre a kért módosításokat.

Hogyan rendelhetek hozzá meglévő keretszerződésemhez új jogosult személyt?

További jogosult személy hozzáadásához lépjen kapcsolatba üzletkötőnkkel vagy hívja az AKCENTA CZ 0680 102 435 telefonszámát. Üzletkötőnk felkeresi Önt a megbeszélt időpontban, hogy kiegészítsék az „jogosult személyek” űrlapot (amely elérhető a "Dokumentumok mintái fejezetben").

Hogy tudok új jelszót igényelni, ha a korábbit elfelejtettem?

Amennyiben elfelejtette jelszavát, a „Változásbejelentő űrlap" kitöltésével tud új jelszót igényelni. A társaság nevében  meghatalmazott személy által aláírt, kitöltött űrlapot küldje el a az AKCENTA CZ levelezési címére  ( Nerudova 1361/31, 500 02 Hradec Králové). Ezt követően új jelszót generálunk, amelyet ajánlott levélben megküldjük ügyfelünknek.

Milyen módon törölhetem/érvényteleníthetem a bankszámla adatokat, amelyeket a  keretszerződésben adtam meg?

A banki kapcsolat megszüntetéséhez töltse ki és küldje el a "Változásbejelentő űrlapot.

Milyen módon adhatok meg egy újabb bankszámlát/banki kapcsolatot?

Amennyiben új banki kapcsolatot/számlát szeretne megadni, töltse ki az „Ügyfél banki kapcsolata űrlapot”.

A dokumentumot küldje el az AKCENTA CZ levelezési címére (Nerudova 1361/31, 500 02 Hradec Králové).

A kitöltött űrlapot a társaság által meghatalmazott személynek kell aláírnia. Az űrlap kézhezvételét követően azonnali hatállyal végrehajtjuk a kért módosításokat.

Hogyan adjak meg újabb partnert, illetve miképpen módosítsam partnereimet az OLB segítségével?

Amennyiben új partnert szeretne hozzáadni az OLB-n keresztül megvalósuló átutalásokhoz, kövesse az OLB-n feltüntetett utasításokat vagy az OLB kézikönyvben található, ide tartozó leírásokat!

Ezen felül bármikor felhívhatja infóvonalunkat (06 80 102 435), ahol szívesen segítünk Önnek a folyamat végrehajtásában.

Amennyiben az adatokat szeretné módosítani meglévő partnerénél/partnereinél, ismét adja meg partnerének adatait és a megjegyzés rovatban tüntesse fel a következőt: „meglévő partner módosítása”.

Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a hozzám legközelebb található AKCENTA CZ üzletkötővel?

Amennyiben Ön még egyik üzletkötőnk személyes állományában sem található meg, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot honlapunkon az „Ügyfél szeretnék lenni” menüponton keresztül, a 06 80 102 435-os telefonszámon vagy az info@akcenta.eu e-mail címen. Ezt követően ajánlunk Önnek egy üzletkötőt, aki az Ön régiójában rendelkezésére tud állni. 

Tudok az AKCENTA CZ-n keresztül veszélyeztett országba, pl. Iránba is utalni?

Az AKCENTA CZ a pénzmosás elleni harcban teljes összhangban működik együtt a 253/2008 bűncselekményekből származó nyereség legalizálásával és terrorizmus finanszírozásával szembeni egyes intézkedésekről szóló törvénnyel. Ugyanakkor a 69/2006 számú nemzetközi tranzakciók végrehajtásáról szóló törvénnyel is tökéletes összhangban van a cég tevékenysége. 

A társaság ezért nem hajt végre olyan pénzügyi tranzakciókat, amelyek az AML/CFT intézkedésekkel nem rendelkező országokba irányulnak. Ide tartozik Észak-Korea és Irán is.

További kockázatos országok, melyek területére társaságunk nem valósít meg átutalásokat:

  • Kuba
  • Mianmar,
  • Szíria,
  • Szudán,
  • Líbia.

Az AKCENTA CZ teljes mértékben tiszteletben tartja a Pénzügyi elemző hatóság ajánlásait és erőfeszítéseket tesz a kereskedelmi kapcsolatok pozitív megítélésére.

Továbbá átutalásoknál olyan személyekkel és pénzügyi szervezetekkel nem alakít ki tranzakciós kapcsolatot, amelyek székhelye a fent említett országokban van.

Az ügyfelek ezen országokba irányuló átutalásait társaságunk - a belső intézkedéseket követően - visszautasítja.

Ugyanezen szabályoknak megfelelően jár el az AKCENTA CZ további olyan ügyekkel kapcsolatban, amelyeket az EU-n belül kockázatosnak minősítenek vagy amelyek például kormány ügyeknek vannak minősítve.

Az ügyfelek betétei biztosítva vannak az AKCENTA CZ-nél?

Az Akcenta CZ a Cseh Nemzeti Bank által bejegyzett és felügyelt pénzügyi intézet, amelynek ellenőrzését minden országban a helyi Nemzeti Bankok végzik. Az Akcenta CZ hazai tevékenységét a Magyar Nemzeti Bank felügyeli.

Azoknál a bankoknál, takarékszövetkezeteknél és banki kirendeltségeknél, amelyeknél az Akcenta CZ számlával rendelkezik és ezek a számlák rendkívüli számlaként lettek megjelölve, a Cseh Betétbiztosítási Alap (FPV) garantálja a betétek biztonságát.

További információkat talál a „Szabályozás” menüponton belül.

Hol tudom leellenőrizni az AKCENTA CZ engedélyének érvényességét?

A vállalkozásra feljogosító licenc elérhető itt. A licenccel rendelkezők listáját megtalálhatja még a Cseh Nemzeti Bank internetes oldalain a „Pénzügyi felügyelet” szekcióban.

Hogyan nyújthatok be panaszt/reklamációt?

Reklamációt írásban nyújthat be (postán vagy online nyomtatvány segítségével)  ennek azonban összhangban kell lennie az AKCENTA CZ "Reklamációs szabályzatával".

Hogyan lehetséges, hogy kedvezőbb árfolyamokat kínálnak, mint a bankok?

A kedvezőbb árakat a külföldi átutalások specializációjával tudjuk elérni, illetve az üzemeltetési költségeink optimalizálásával. Ajánlataink a leghatékonyabb kalkulációkon és elemzéseken alapulnak, ügyfeleink biztonságának maximális szem előtt tartásával.

Az AKCENTA CZ honlapján elemzéseket olvashatok a devizapiacról. Van rá lehetőség, hogy ezt e-mailben is megkapjam?

Természetesen igen. Amennyiben rendszeresen szeretné híreinket olvasni, elegendő megadnia elérhetőségét az online űrlapon.

Hogyan  zajlik a kereskedés az AKCENTA CZ-vel?

Ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni az együttműködést, meg kell kötnünk a keretszerződést (lásd: "Hogyan kereskedjünk?"). Az üzlet megkötése ezt követően vagy telefonon zajlik üzletkötőinkkel, vagy elektronikusan az OLB rendszeren keresztül.

A telefonos kereskedés pontos folyamata PDF formátumban elérhető ezen a linken.

További információkat talál az internetes kereskedéssel kapcsolatban az OLB fejezetben.

 

Létezik korlát a pénznemre vagy az eladott és megvásárolt pénzmennyiségre vonatkozóan?

Mennyiségre vonatkozó korlátokkal nem rendelkezünk, pénzeszközöket bármilyen összegben válthatnak ügyfeleink.

Ajánlatunkban az összes általában használt pénznem (HUF, EUR, USD, GBP, CHF, PLN, CZK, CAD, DKK, NOK, SEK, AUD, JPY, RON, CNY, TRY, BGN). 

Természetesen a devizák váltása CZK paritás nélkül történik (pl. EUR vásárlása USD ellenében, stb.).

Mi az a SEPA/euró átutalás?

SEPA minden olyan átutalás, amely megfelel a következő feltételeknek:
 
  • átutalás EUR-ban az EGT-n belül (EU+Lichtenstein+ Izland+ Norvégia)
  • az átutalás értéke max. 50 000 euró 
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett számla IBAN-számát
  • tartalmaznia kell a kedvezményezett bankjának SWIFT kódját
  • az átutalás csakis az SHA diszpozícióval valósítható meg
  • nem tartalmazhat semmilyen különleges kérést a feldolgozásra vonatkozóan (pl. sürgős)

Fizetnem kell a devizaváltás végrehajtásáért?

Deviza váltásáért, illetve eladásáért Ön nem fizet semmilyen díjat. A váltást tehát teljesen ingyen hajtjuk végre.

Egyúttal előnyös díjakat kínálunk az egyéb szolgáltatásokért, sokat közülük szintén teljesen ingyenesen biztosítunk ügyfeleink számára. További információkat talál a díjakról a „Szolgáltatások díjtáblázata" pontban.

Honnan tudhatom meg, hogy melyik bankba küldjem Önöknek a pénzt?

Több bank is kiváló szolgáltatásokat biztosít számunkra. Az átutalásokat a következő bankokon belül szintén nem terhelik díjak:  OTP Bank, CIB Bank Zrt, Raiffeisen Bank Zrt.

Minden egyes ügylet lezárásakor egy értesítést kap kereskedelmi osztályunktól, amely az adott tranzakció jóváhagyásáról szól, a következő adatokkal: melyik bankba, milyen számlaszámra, illetőleg milyen összeget utalt.

Miért kell előre utalnom? Milyen garanciám van arra, hogy a pénzt visszautalják, továbbutalják?

Az AKCENTA CZ a Cseh Nemzeti Bank felügyelete alatt áll, ennek megfelelően kizárható minden illegális eljárás lehetősége. Ügyfeleink minden esetben biztosak lehetnek abban, hogy a kért átutalási szolgáltatás meg fog történni.

A teljes folyamat beállításai, a trükközéssel szemben védik az ügyfeleket, és az AKCENTA CZ társaságot is.

A számlákra, amelyeken az egyes ügyletekből származó pénzeszközök összegyűlnek, különleges szabályok érvényesek. Ezek nem kapcsolódnak a társaság vagyonához.

Hogyan valósul meg az ügylet?

A keretszerződés megkötése után üzletkötőnkkel telefonon vagy elektronikusan az OLB rendszeren keresztül történik a kereskedés.

Telefonhívása alapján az üzletkötő az Ön elképzeléseit követve meghatározza az árfolyamot, illetve az ügylet paramétereit, majd rögtön elküldi Önnek a „Pénzváltási átutalási tranzakció jóváhagyását”, amely igazolja a megkötött ügyletet.

A visszaigazoláson feltüntetésre kerül a számlaszám és a hivatkozási szám, ahova át kell utalnia a pénzt.

A deviza átutalási megbízás megadását követően, illetőleg a meghatározott számlán az összeg jóváhagyása után megtörténik az elszámolás az AKCENTA CZ részéről. Cégünk átutalja az összeget arra az Önhöz vagy az Ön partneréhez tartozó számlára, amelyet a megbízásban meghatározott. A pontos leírást megtalálhatja itt.

Exporttevékenységünkért eurót kapunk külföldről, s egyúttal más beszállítóknak is euróban fizetünk. Kihasználhatjuk az Önök által biztosított kedvező költségű külföldi átutalások lehetőségét?

Természetesen igen. Ilyen esetekre ajánljuk a belső fizetési számla (BFSZ) szolgáltatást. Eurót saját BFSZ-ére is fogadhat, ezt követően átutalási megbízással erről a számláról továbbküldheti az összeget partnerei számára.

A belső fizetési számlák elsősorban deviza átutalásokra szolgálnak, így nem helyettesítik a bankszámlát, de a BFSZ segítségével kihasználhatja az AKCENTA CZ által kínált kedvezményes átutalások előnyeit.

További információkat a BFSZ szolgáltatásokról a 06 80 102 435-os telefonszámon kaphat.

Mi a sürgős átutalás?

A sürgős átutalás egy úgynevezett gyorsított külföldi átutalás, azaz olyan tranzakciótípus, amely a fizető bankjából meghatározott fizetési határidővel (deviza D+0) indul el (kimenő deviza-tranzakció esetén a megbízás beadásának napján). Az átutalás jóváírása a fogadó bankjában a valutáris dátumtól függ.

Megbízást a kimenő deviza átutalási tranzakcióhoz euróban és amerikai dollárban 15:30-ig, a többi pénznem esetében 9:30-ig kell beadni. Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mi az expressz átutalás?

Az expressz átutalás úgynevezett gyorsított hazai átutalás CZK-ban, ami azt jelenti, hogy az átutalás a kedvezményezett bankjában T+0 dátummal kerül jóváírásra (az expressz átutalási megbízás beadásának napján). A megbízást az ilyen típusú  tranzakcióhoz 11:30-ig kell benyújtani.

Az átutalás feltétele a pénz előzetes jóváírása az AKCENTA CZ számlájára.

Mennyi időt igényel az átutalások feldolgozása az AKCENTA CZ-nél?

Az utalási megbízást akár már aznap teljesíteni tudjuk, amennyiben eleget tesz a következő feltételeknek:

  • a pénz az átutalás előtt jóváírásra került az AKCENTA CZ számláján,
  • a megbízás munkanapon került feladásra,
  • az utalási típusonként megszabott időpontig beérkezik a megbízás.

Az utalási típusonként megszabott időpontok:

  • SEPA/euró átutalás – 17 óráig
  • Egyéb kimenő átutalások – 16 óráig
  • Sürgős átutalások EUR, USD, GBP  és CAD – 13:30-ig
  • Kimenő átutalások EUR, GBP, CAD és CHF – 16 óráig
  • Kimenő átutalások USD – 15 óráig
  • Expressz átutalások CZK-ban és PLN-ben – 12 óráig

A kimenő deviza-tranzakció megbízás beadásának napján megkötött ügyletek esetén a fizetési határidő D+0.

Melyek az egzotikus pénznemek?

Az egzotikus pénznemek olyan pénznemek, melyekkel ritkábban kereskednek a bankközi piacon és viszonylag alacsony likviditással rendelkeznek (VND, INR, BHD, stb.).Ezeken a  pénznemeken csakis kimenő átutalásokat tudunk végrehajtani.

Mit jelent az IBAN?

Az International Bank Account Number (IBAN) egy bankszámlaszám nemzetközi száma, amely lehetővé teszi az átutalások végrehajtását külföldre, és vissza. Az ISO 13616 sztenderd definiálja és, egy nemzeti szám, valamint egy nemzetközi kód alkotja. Az Európai Unióban ez a szám lehetővé teszi az átutalások ugyanazon elv szerinti végrehajtását, mint amilyen a CZK átutalása a Cseh Köztársaságon belül. Az EU országai számára 2003. január 1-jétől kötelező IBAN kódot használni..

A szám összetétele:

  • Ország kódja: az ISO alapján, (pl.: CZ),
  • Ellenőrző szám: biztonsági okokból (pl.: AA),
  • Bank száma: bank kódja (pl.: 0100),
  • Saját szám: max. 16 karakter (pl.: 19-123456789).

Az egész számsor legfeljebb 34 karakterből állhat (Csehország 24 jelet használ).

Példaként  egy fiktív IBAN-kód: CZAA01000000190123456789

Az AKCENTA CZ készpénzes betéteket is fogad számláira?

Készpénzes betétek fogadása nem képezi stratégiánk részét. Az AKCENTA CZ köteles a felügyeleti szerveknek beszámolni a pénzeszközök eredetéről. Azzal, hogy a bank a készpénz átvételekor végrehajtotta az ügyfél ellenőrzését, az AKCENTA CZ nem mentesül az ellenőrzés felelőssége alól és a pénzeszközök valós tulajdonosának ellenőrzését is újra el kell végeznie.

A díjszabások keretein belül az ügyfelek készpénzbefizetései díjkötelesek.

Az AKCENTA CZ elfogadja a betéteket a „lekötött átutalási számlára” (lásd: „Útmutató a keretszerződéshez”), azonban csakis abban az esetben, ha az ügyfél igazolja a készpénz befizetés jogosultságát/szükségességét.

Amennyiben az AKCENTA CZ-nek kétségei merülnek fel a pénzeszközök eredetével kapcsolatban, jogosult visszautasítani az ügylet megkötését.

Egyúttal erről a tényről tájékoztatja a Pénzügyekért Felelős Államtitkárság Pénzügyi elemzői csoportját.

Amennyiben az ügyfél készpénzt helyez számlájára, amelynek összege nagyobb, mint 10 ezer euró vagy annak megfelelő más pénznem (a 253/2008 sz. törvény 28. § alapján), társaságunk minden esetben kérni fogja az ügyféltől, hogy igazolja a pénz eredetét (pl.: számlával, becsületbeli nyilatkozattal, stb.). A társaság kérheti a pénz eredetének igazolását abban az esetben is, ha túlnyomó többségben 10 ezer eurós összeghatár körüli pénzösszegek kerülnek befizetésre, avagy célzottan olyan módon vannak elosztva, hogy az ügyfél mentesüljön az eredet igazolás  kötelezettsége alól.

A társaság jogosult igazolást kérni a pénz eredetéről olyan esetekben is, amikor kis összegek gyakori befizetéséről van szó.

Mi a LEI és mire használják?

A LEI szám használata kötelező az EMIR rendelete szerint (az Európai Parlament és a Tanács 648/2012/EU rendelete (2012. július 4.) a tőzsdén kívüli származtatott ügyletekről, a központi szerződő felekről és a kereskedési adattárakról). Az EMIR kötelezi a pénzügyi és nem pénzügyi szerződő feleket az összes megkötött ügylet, valamint ezek származékainak és esetleges változásainak bejelentésére a kereskedelmi adattár (ROU) részére. A jelentést legkésőbb az ügylet megkötésétől számított egy munkanapon belül el kell küldeni. A bejelentéshez szükséges az alany azonosítása, amire a LEI kód szolgál. Ez egy egyedi 20 jegyű alfanumerikus azonosító, amely az ISO 17442 „Financialo Services – Legal Entity Identifier (LEI)“ alapján van megadva. Egy jogi alany  kizárólag egy LEI számot kaphat meg világszerte. Amennyiben kérdése van a LEI számról, hívja tanácsadónkat a 06 80 102 435-os telefonszámon vagy írjon e-mailt az info@akcenta.eu címre.
 
Következő részletes információk a LEI számról
 

Kérdezzen bátran! Szívesen válaszolunk minden kérdésére telefonos elérhetőségünkön (06 80 102 435), vagy e-mailben (info@akcenta.eu).

AKCENTA CZ
a legnagyobb fizetési intézmény
Közép-Európában
Szeretnék ügyfél lenni
51.000
ügyféllel
25
több mint
év tapasztalat